De ultieme gids: hoe uitgevers lid kunnen worden van de Apple News-app

author
4 minutes, 24 seconds Read

Apple heeft er hard aan gewerkt om van iAd een belangrijke inkomstenbron voor het bedrijf te maken. Een deel van hun strategie is blijkbaar heel hard hun best doen om met iTunes te doen wat ze met de muziekindustrie hebben gedaan.

Stappen om inkomsten te genereren als Apple News Publisher

Schrijf u in voor het Apple ontwikkelaarsprogramma
Schakel iTunes-inhoud in met uw ontwikkelaars-ID
Aanmelden
Logo uploaden
Kies hoe u wilt publiceren: RSS of Apple News
Kies een methode voor het maken van artikelen
Voorbeeldinhoud indienen
Artikelen publiceren
Inkomsten genereren met Apple iAd
Wat is Apple News?

Als u inhoud publiceert die als nieuws kan worden beschouwd, moet u al bekend zijn met Google Nieuws. Er is een uitgebreide gids voor Google Nieuws en hoe u ermee aan de slag kunt en waarom u dat echt zou moeten doen. Als je kunt, dat is.

In de herfst van 2015 introduceerde Apple zijn Nieuws-app als onderdeel van iOS 9. Het werd uitgerold voor de meeste iPhone- en iPad-gebruikers en volgens Apple gebruiken ongeveer 40 miljoen van hen het.

Dit publicatieplatform is bedoeld om iOS-gebruikers gepersonaliseerd nieuws en inhoud te bieden, terwijl het de look van het bronmerk combineert met het slanke Apple-ontwerp. Het is duidelijk dat de engine voor het genereren van inkomsten Apple’s eigen iAd is, tot nu toe voornamelijk gebruikt door ontwikkelaars van iOS-apps voor het genereren van inkomsten met apps.

Het nieuws over Apple News

Apple beëindigde stilletjes de bètaperiode en opende de poorten voor alle uitgevers. Dus nu is het nieuwsuitgeversplatform in het Apple News-formaat open voor iedereen. Ja, zelfs jij, en het is gratis om mee te doen.

Dus voordat we je vertellen hoe je je berichten op die feed kunt krijgen en voor 80 miljoen ogen (dat zijn 40 miljoen paar, voor het geval je je afvroeg), laten we het hebben over of je de moeite zou moeten nemen om de tijd en moeite te investeren.

Het goede, het slechte en het potentieel

Google deed het met YouTube, Facebook introduceerde onlangs Instant Articles en Amazon droeg zijn macht op de boekenmarkt over naar de digitale wereld met eBooks en zelfpublicatie. Het is dus geen wonder dat Apple op de wagen wil stappen en de inhoud dicht bij de kist van het bedrijfsmerk wil houden, net als iedereen op het veld.

Sommige van de premium-uitgevers die de early adopters waren van Apple’s News-formaat en -platform waren echter niet verlegen over hun teleurstelling over het systeem. Sommige uitgevers meldden ook slechte opvullingspercentages met iAd on News.

Sindsdien heeft Apple een nieuw analysedashboard voor uitgevers gelanceerd, maar het is duidelijk dat het nogal wat educatie van het publiek zal vergen om mensen te laten kiezen voor Apple News.

(Gebruik Apple News of Ronda Rousey zal je slaan!)

Moet ik vroeg naar de Apple News-trein zijn en nu instappen? Het antwoord op deze vraag hangt sterk af van uw mobiele publicatiestrategie, uw inhoudsniche en de apparaten van uw publiek naar keuze.

Het is belangrijk op te merken dat als uw inhoud niet in het Engels is, u pech heeft. In tegenstelling tot Google draait het bij Apple allemaal om de Engelssprekende wereldburgers, althans nu.

Op de Apple News Feed komen – wat u moet doen en hebben

Om aan de slag te gaan, heb je een Apple ID nodig om je aan te melden voor de News Publisher-webapp. Als u nu ook inkomsten wilt genereren met uw inhoud (en dat doet u), moet u iTunes Connect inschakelen met uw ontwikkelaars-ID.

Apple News voor uitgevers – een stapsgewijze handleiding

1. Aanmelden

2. Upload een logo

De afmetingen van het logo moeten als volgt zijn:

Algemeen

Het logo mag alleen tekst bevatten (geen afbeeldingen).
Het bestandstype moet PNG zijn.
Het logo moet horizontaal zijn en slechts op één regel staan ​​- geen gestapelde tekst.
Het gebied rond de tekst moet worden bijgesneden of bijgesneden om extra ruimte te verwijderen (opvulling wordt automatisch toegepast).
Kleur en transparantie

Gebruik volledige kleuren.
Gebruik een transparante achtergrond (geen vulling) – in sommige weergaven wordt een masker toegepast.
Tekst die tegen kleur is geplaatst, moet transparant zijn.
Omlijnde tekst moet transparant zijn (geen kleurvulling).
Maat

Hoogte: minimaal 256 pixels
Breedte: minimaal 256 pixels; Maximaal 2560 pixels (enige schaling komt voor in logo’s met de maximale breedte)
Beeldverhouding: maximaal 10:1
Bestandsgrootte: maximaal 2 MB
Beperkingen

Neem geen van de volgende elementen op in uw logo:

Copyright- of handelsmerksymbolen
Foto’s
Promotietekst of URL’s
Witte tekst tegen transparantie
Voorbeelden van het implementeren van de logospecificaties

Schaal uw logo indien nodig naar de gewenste hoogte.

Schaal uw logo indien nodig zodat het in de aanbevolen breedte past.

Plaats een logomarkering naast de tekst, niet erboven of eronder.

Tekens in een logo-markering moeten transparant zijn.

Kort lange logoteksten in of anderszins inkorten indien mogelijk.

Wat te vermijden?

Vermijd het gebruik van een effen achtergrondkleur. In sommige weergaven wordt een masker op uw logo toegepast en levert een effen achtergrond geen goede resultaten op.

Vermijd brede logo’s, die bij verkleining moeilijk leesbaar kunnen zijn.

Vermijd gestapelde logo’s, die moeilijk leesbaar kunnen zijn wanneer ze worden verkleind.

Vermijd het gebruik van een kleuropvulling in tekens of vormen binnen logomarkeringen. Tekst en vormen die tegen andere elementen of kleuren zijn geplaatst, moeten transparant zijn.

Vermijd kleurvullingen in omlijnde tekst. Een gevulde omtrek zal geen goede resultaten opleveren wanneer een masker wordt toegepast. Omlijnde tekst moet transparant zijn.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *